Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu

Informacje ogólne oraz wniosek dot. programu na rok 2025 - Moduł I - Obszar E (dodatek na opłaty za energię elektryczną)

Aktywny samorząd – Moduł I – Obszar E (dodatek na opłaty za energię elektryczną)

 

Informujemy, że w ramach programu pn. „Aktywny samorząd” od 01 lipca do 31 grudnia 2025 roku można składać wnioski o dofinansowanie energii elektrycznej dla osób posiadających stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności) korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. Wniosek o dofinansowanie w ramach Obszaru E programu będą mogły złożyć osoby, które w warunkach domowych korzystają z jednego ze świadczeń:

  • zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie,
  • zespołu długoterminowej opieki domowej dla dzieci wentylowanych mechanicznie,
  • poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem,
  • opieki paliatywnej,
  • hospicjum domowego,
  • pielęgniarskiej opieki długoterminowej,
  • na podstawie zlecenia lekarza specjalisty.

Przy czym wsparcie dotyczy także osób korzystających z urządzenia wypożyczonego lub zakupionego ze środków własnych.

Wysokość refundacji poniesionych kosztów wynosi: 100 zł miesięcznie, okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł), czyli można złożyć 4 wnioski w ciągu roku.

W programie obowiązuje okres kwalifikowalny na refundację poniesionych kosztów – 180 dni przed złożeniem wniosku. Nowi adresaci pomocy – użytkownicy koncentratora tlenu lub respiratora w warunkach domowych, którzy złożą wniosek do dnia 30 lipca 2025 roku, mogą ubiegać się o dodatek za 6 miesięcy – począwszy od stycznia 2025 roku. Wniosek złożony po tej dacie (np. 31 lipca 2025 roku) może obejmować dodatek od lutego 2025 roku.

Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?

Osoba posiadająca orzeczenie o stopieniu niepełnosprawności, w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności, która korzysta: 

  • Z KONCENTRATORA TLENU
  • RESPIRATORA

Co jest potrzebne aby uzyskać pomoc?

  • Wniosek o dofinansowanie (Aktywny samorząd, Moduł I, Obszar E),
  • Zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczenia w ramach ośrodka domowego leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej zgodnie z wzorem określonym przez PFRON,
  • Skan/kserokopia aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego albo orzeczenia o niepełnosprawności (osoby do 16. roku życia),
  • Skan/kserokopia dokumentu stanowiącego opiekę prawną nad podopiecznym (w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej reprezentowanej przez opiekuna prawnego),
  • pełnomocnictwo (notarialne lub w zwykłej formie pisemnej) jeżeli składasz wniosek w imieniu osoby, która Ci go udzieliła,
  • Skan/kserokopia aktu urodzenia dziecka (w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej).

Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!  

Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być podpisane:

  • przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem oraz opieczętowane pieczątką imienną osoby, która go podpisała, lub
  • przez osobę upoważnioną przez tę placówkę oraz opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową).

Gdzie złożyć wniosek?

Wiosek składa się w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia Finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
Tylko w przypadku wykluczenia cyfrowego można złożyć wniosek w formie papierowej.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:

  • bezpłatna infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub
  • sow@pfron.org.pl

Formularze wniosków dostępne są w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW), na stronie internetowej www.mopr.pl w zakładce Program Aktywny Samorząd OBSZAR E.
Informacje na temat programu można uzyskać w Zespole ds. Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych MOPR w Tarnobrzegu, ul. Kopernika 3, pok. 101, pok. 128;

tel. 15 8230738, 15 8226097 w. 101, w. 128 oraz 15 8567697, 158565294

Z treścią programu oraz warunkami uczestnictwa w programie można zapoznać się na stronie internetowej PFRON – www.pfron.org.pl /zakładka „Aktywny Samorząd”/.

Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  • z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  • możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać w wersji papierowej do Realizatora programu.

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Dane adresowe

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Tarnobrzegu

ul. Kopernika 3, 39-400 Tarnobrzeg

tel/fax: (0-15) 823-07-38,
               (0-15) 822-60-97
e-mail: mopr@mopr.pl
ePUAP: /e9v3t7gw31/SkrytkaESP
e-Doręczenia: PL-82558-96428-ARBCB-26


Numer konta bankowego :
41 1240 2744 1111 0000 3991 0006
Bank Pekao S.A. 1 Oddział w Tarnobrzegu
ul. Piłsudskiego 8
39-400 Tarnobrzeg

Godziny pracy:
Ośrodek:

poniedziałek - piątek 730 – 1530

Kasa ośrodka:
poniedziałek - piątek 1100 – 1300