Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu

Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2025.

Utworzono dnia 02.01.2025

Zapraszamy do składania wniosków o przyznanie usług Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

 

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu informuje, że Miasto Tarnobrzeg przystępuje do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Całkowita wartość Programu wynosi 1 447 464,15 zł.

Program jest w 100% finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Rekrutacja trwa od 02.01.2025 r. do 16.01.2025 r.

Program dedykowany jest dla:

  • Dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt. 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
  • Osób z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
    • Orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
    • Orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
    • Traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art.5 i art.62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

Głównym celem Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  • wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  • wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  • wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  • wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowania się z otoczeniem.

W 2025 roku w ramach Programu planuje się objąć wsparciem asystenta 70 osób:

  • Dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt. 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
  • 68 osób posiadających orzeczenie, w tym:
  • 41 osób o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne)
  • 22 osoby z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne)
  • 3 osoby z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne)
  • 2 osoby z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne).

Szacunkowy limit godzin usług asystenta przypadający na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż:

  • 450 godzin rocznie dla 41 osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne);
  • 400 godzin rocznie dla 11 osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne) lub
  • 350 godzin rocznie dla 11 osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne)
  • 220 godzin rocznie dla 3 osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne);
  • 200 godzin rocznie dla 2 osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne);
  • 220 godzin rocznie dla 2 dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt. 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym asystent może pracować maksymalnie do 12 godzin na dobę.

W przypadku większej liczby osób zainteresowanych zostanie utworzona lista rezerwowa.

Program trwa do 31.12.2025 roku.

Osoby zainteresowane proszone są o złożenie następujących dokumentów:

  • Wzór karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu
  • Karta zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej – załącznik nr 2 do Regulaminu
  • Oświadczenie - załącznik nr 3 do Regulaminu.
  • Klauzula informacyjna w ramach Programu załącznik nr 4 do Regulaminu.
  • Klauzula informacyjna 2 – załącznik nr 5 do Regulaminu.
  • Oświadczenie o akceptacji regulaminu – załącznik nr 6 do Regulaminu.

Wraz z kserokopią aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności;

Osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia w postaci usług asystencji proszone są o złożenie dokumentów w wersji papierowej w zamkniętej kopercie na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu, ul. Kopernika 3, 39-400 Tarnobrzeg, na Kancelarię Ogólną (parter), lub Sekretariat w godzinach urzędowania Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 w terminie od 02 stycznia 2025r. do dnia 16 stycznia 2025 roku.


Szczegółowe informacje na temat ww. Programu można uzyskać w:

Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu

Dział Usług Opiekuńczych, pokój 102

Tel: 15 823-07-38 wew.102

 

ZAŁĄCZNIKI:

Dane adresowe

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Tarnobrzegu

ul. Kopernika 3, 39-400 Tarnobrzeg

tel/fax: (0-15) 823-07-38,
               (0-15) 822-60-97
e-mail: mopr@mopr.pl
ePUAP: /e9v3t7gw31/SkrytkaESP
e-Doręczenia: PL-82558-96428-ARBCB-26


Numer konta bankowego :
41 1240 2744 1111 0000 3991 0006
Bank Pekao S.A. 1 Oddział w Tarnobrzegu
ul. Piłsudskiego 8
39-400 Tarnobrzeg

Godziny pracy:
Ośrodek:

poniedziałek - piątek 730 – 1530

Kasa ośrodka:
poniedziałek - piątek 1100 – 1300

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 805

W poprzednim tygodniu: 884

W tym miesiącu: 2198

W poprzednim miesiącu: 3080

Wszystkich: 422690